Dodano: 16 04 2012
Wyświetleń: 581
Transport wytworów industrialnych zawsze jest problemem. Przesyłki paletowe są zazwyczaj spore, dużo ważą i wymagają odpowiedniego sprzętu. Aby w pewnym stopniu uskutecznić transport międzynarodowy, Unia Europejska wprowadziła standaryzację wymiaru palet. Dzięki standardom przesyłki paletowe w całej Zjednoczonej Europie mają identyczne podstawy i ryzyko, że transportowany za granicę produkt nie wejdzie do wagonu bądź ciężarówki znika. Transport jest zatem skuteczniejszy, lecz samej istoty zagadnienia to nie zmienia. Istotą utrudnienia są zaś (z punktu widzenia przedsiębiorstw zmuszonych do wynajmowania firm transportowych) koszty. Firmy przewożące przesyłki paletowe uzależniają cenę nie tylko od pokonywanej odległości, ale również od ilości palet. Do tego ciągłe wzrosty cen paliwa powodują, że każdy pokonany kilometr jest droższy. Dlatego firmy potrzebują tańszych środków transportu. Zasadniczo najtańszy jest transport wodny, lecz żegluga śródlądowa ma w naszym kraju bardzo ograniczone zastosowanie ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury (brak kanałów, mała ilość rzek nadających się do żeglugi). Bardziej praktycznym rozwiązaniem jest więc transport kolejowy. Problemem jest to, że rodzima sieć kolejowa nie jest zbyt dobrze rozbudowana (poszczególne linie raczej się zamyka, zamiast stawiać nowe). Z tej przyczyny wielu spółkom pozostaje korzystanie z transportu drogowego, przez co ich przesyłki paletowe obciążone są nieustannie powiększającymisię kosztami benzyny. Cóż, trzeba nad tym przejść do porządku dziennego i powiększyć koszta przewożonych w ten sposób fabrykantów. W taki czy inny sposób zapłacimy za to my - konsumenci...
Komentarze:
Wpis nie został jeszcze skomentowany!
Dodaj swój komentarz »